woensdag 7 september 2016

Album Ed Harcourt - Furnaces



Ed Harcourt – Furnaces




De naam Ed Harcourt kwam voor mij als eerste in beeld in 2001 
met de single She Fell Into My arms.
Dit nummer stond volgens mij op een verzamel cd. Ik vond het een geweldig nummer. 
Het intro met de staccato piano, prachtig en de stem leek verdacht veel op die van Jeff Buckley.
Gek genoeg is hij daarna voor mij uit beeld verdwenen. Ik heb geen album van hem gekocht en zag afgelopen jjaren wel eens een albuim recensie van hem voorbij komen maar nooit naar geluisterd.

Nu is er dan Furnaces. Geproduceerd door Flood. Bekend van onder andere Nick Cave, PJ Harvey, Depeche Mode en natuurlijk U2 en dat is te horen.
Ik kan niet vergelijken hoe zijn vorige albums klinken maar dit album staat als een huis.

Albumtracks

1  Intro                                  
2 The World Is on Fire          
3 Loup Garou                      
4  Furnaces                          
5 Occupational Hazard        
6 Nothing But a Bad Trip      
7 You Give Me More Than Love        
8 Dionysus                                            
9  There Is a Light Below           
10 Last of Your Kind                 
11 Immoral                                
12 Antarctica                      

Lees ook de volgende recensies:

Written in music:

Muzine:

krenten uit de pop:

Om je een idee te geven hoe het klink luister naar onderstaande clip:

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten